Succes in de huizenjacht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Zon - WaarBenJij.nu Succes in de huizenjacht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Zon - WaarBenJij.nu

Succes in de huizenjacht!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Februari 2013 | Australië, Sydney

Nou, het ziet ernaar uit dat ik een heerlijk rustig middagje heb vandaag. Ik zit lekker op mijn bed een beetje te klooien. Het is in dit hostel alleen niet echt fijn om te internetten want het is zooooo ontzettend sloom, ik kan nieteens ff leuk foto's uploaden want dat trekt ie al niet. Ik moet dus gewoon naar de mac om mijn foto's te uploaden, dat had ik de vorige keer ook gedaan met mijn foto's van de reis erheen.
Maar in ieder geval, ik zal beginnen waar ik gebleven was. De volgende dag hebben we weer naar een huis gekeken. We hebben het weer op dezelfde manier gedaan; mac donald's, tel nummers opschrijven en dan naar een payphone. Het meisje aan de telefoon klonk heel chinees on ergens daar vandaan, en ze snapte maar niet wat louki bedoelde toen ze zei dat we geen telefoons hebben om mee te bellen dat we het daarom maar op deze manier doen. In eerste instantie hoorde ik van louki dat we om half 8 al konden komen. Dus wij hebben even een tijdje gewacht voordat het tijd was en we belde haar zodra we voor het gebouw stonden. Maar toen bleek opeens dat ze niet meer wist wie we waren en vroeg ze alweer waar we vandaag kwamen Ook kon ze nu pas om kwart voor 9 afspreken met ons. Het was dus allemaal heel vreemd maar uiteindelijk is ze gewoon gekomen en ze was een beetje raar maar op zich wel ok. Ze was niet degene die daar woonde dus dat maakte dus niet echt uit. Ze zat de hele tijd met haar telefoon te smsen ofzo terwijl ze het aan het laten zien was. Het eerste huis waar we heen gingen dat ze had voor ons (achteraf bleek ze er nog eentje te hebben) had een zwembad in het gebouw en we zouden daar onze eigen badkamer hebben maar wel met z'n drieën gedeelde kamer. Het was wel gezellig en op zicht wel okeej, leuk uitzicht want het was op de 14de verdieping. Maar toen gingen we naar de tweede locatie, anderhalve blok verderop. De kamer was best wel vergelijkbaar, zelfde specificaties, alleen in deze hadden we echt een hele mooie badkamer voor onszelf. En wat ons helemaal verkocht was het feit dat er ook een gym en zwembad EN een jaccuzi in het gebouw zit! Dus we hoefde niet lang na te denken, want de locatie was geweldig. Het is 5 minuten lopen van me werk, en ik heb al verteld hoe centraal mijn werk is, echt MIDDEN in de binnenstad. Dus dat is in ieder geval perfect.
We weten nog niet hoe lang we er blijven, waarschijnlijk niet de hele tijd want we hebben niet heel veel privacy als we met z'n 3en een kamer delen. Maar er was hoge nood en veel haast dus dit was wel eventjes iets waar we mee konden leven. We hebben dus even een kleine deposit gegeven als verzekering dat we hem willen en da laat ze hem aan niemand anders zien en vrijdag kunnen we erin trekken! Dus dat is allemaal erg fijn, ik hoop dat ik de gym een beetje zal gebruiken en ik ben erg blij dat ik eindelijk een keuken heb! Ik weet alleen nog niet echt wat ik wil koken, want alles is heel erg duur, maar het komt wel goed, ik vind mijn draai wel.
Gisteren zijn we de straat uit gelopen van mijn werk, Pitt Street en waren blijelijk verrast met het feit dat we de Opera House tegen kwamen! En daarnaast stond the Harbour Bridge en die is echt heel mooi! Zodra ik de kans heb kan ik de foto's uploaden van ons. Het was ook nogeens erg mooi weer dus het was een perfecte dag om eventjes sightseeing te gaan. Toen we op een van de aanleg plekken van de gigantische boten gingen zitten zagen we echt super veel kleine kwalletjes! Dat had ik echt niet verwacht van een haven, dus ik ga daar nooit in. Ik ben nu ook een beetje bang geworden om in de zee te zwemmen als ik eerlijk ben. Maar zaterdag is het helemaal aan hoor! Dan gaan we naar Bondi Beach :)

Vandaag moest ik aan de receptie iemand helpen die japans was. Hij kon namelijk niet goed verstaan wat een collega van mij bedoelde toen ze zei dat hij even het bestand naar ons moest mailen en dat wij het dan voor hem uit zouden printen. Maar het lukte niet zo goed allemaal dus deden we het even op de usb, daar zag ik dus iets japans staan en ik sprak het uit. Mijn collega's werden helemaal enthausiast, ze vonden het helemaal geweldig want ze wisten niet dat ik dat studeerde. Dus ik begon japans tegen hem te praten, dat er een probleem was met de computer en zo, dus ik voelde me wel even goed vandaag. Later op de dag kwam zelfs de baas ermee en zei dat hij het gehoord had dat ik iemand geholpen had die japans was, haha. Was het dan zo indrukwekkend? :P
Daarna zijn we eventjes naar een carnavals winkel gegaan, tot mijn grote horror, want ze hebben een bedrijfsfeest met carnaval thema... Dacht ik carnaval ontsnapt te hebben... Niet dus...
Morgen is het feest en ik heb uit beleefdheid maar iets uitgekozen in de winkel want de baas betaalde, maar ik voel me er echt super ongemakkelijk bij, en dan moet ik morgen ook nog naar een super groot feest waar ik echt helemaal niemand ken, voor diegenen die mij niet goed kennen, dat is echt waaaay out of my comfort zone dus ik moet maar even kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik moet nu wel gaan ,want de baas heeft de huur van mijn costuum betaald, shit! Haha.
Ik vind het echt heel raar dat het hier zomer is. Naja, ik vind het eigenlijk eerder een raar idee dat het volgens mij op dit moment sneeuwt in Nederland.
Wat een wereld van verschil he, ik moet er nog steeds heel erg aan wennen. Wat ik zo als eerste indruk binnen heb gekregen van Sydney is heel vet en tot nu toe lijkt me het echt helemaal geweldig om hier te wonen. Het is alleen onbetaalbaar om alleen te wonen hier waar ik nu zit, ook met z'n tweeën is nog steeds onbetaalbaar, of je moet in één kamer gaan zitten in een gedeeld huis. Dus ik denk niet dat dat hem gaat worden. Maar in Eastlakes is het volgens mij wel goed te doen. Het enige nadeel is dat er telkens opstijgende vliegtuigen overheen vliegen dus ik heb gehoord dat het echt heeeeeel erg hard klinkt.
Op dit moment zit ik eigenlijk een beetje te wachten op de meiden want meestal zijn ze er wel om deze tijd maar ik zie ze nog niet! We hebben dan ook helemaal niks afgesproken, maar meestal komen ze gewoon, regardless. Ik heb op dit moment niet veel meer te vertellen, dus zodra ik weer een leuke dag heb, laat ik het weten! Dag dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4051

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 08 Augustus 2013

De epische reis naar Down Under

Landen bezocht: